Spring til indhold

Coding Class

For at blive Verdens Bedste Robotby i børnehøjde, kan Odenses 6. klassere deltage i et undervisningsforløb, kaldet Coding Class, hvor kodning er i højsædet.

Coding Class er et 5-dages undervisningsforløb, som afholdes i Odense og udbydes til alle 6. klassere i kommunen. Projektet har fokus på kodning og kreative færdigheder indenfor spilprogrammering. Eleverne vil gennem deres forløb stifte bekendtskab med følgende to programmer: Scratch og Piskelapp. Ved hjælp af de to programmer kan eleverne få smag for, hvad det vil sige at være medskaber i den digitale verden. Det færdige produkt vil være et computerspil.

 

Idéen bag konceptet er at få kendskab til og forståelse for kodning og programmering. Projektet giver mulighed for, at eleverne opnår praktisk forståelse for nogle af de bagvedliggende faktorer i forbindelse med arbejde med IT. Ligeledes er målet at skabe god digital forståelse ved hjælp af elevernes egen kreativitet og faglighed. 

 


Alle computerspil bliver evalueret af fagprofessionelle, og de bedste spil går med videre til den endelige konkurrence, som afholdes på et senere tidspunkt. 

Læs mere om Coding Class her.