Spring til indhold

Osmo

Læs mere om aktiviteter med teknologien "Osmo" her.

Infoboks

  • Alder fra: 3-6 år
  • Tid: 0-30 minutter
  • Ude eller inde: Inde
  • Aktivitetsniveau: Svær
  • Antal børn: Et til flere

Materialer

  • Osmo
  • Ipad

Emner

  • Teknologiforståelse
  • Kategorisering, former og farver
  • Matematisk opmærksomhed
  • Kreative udtryksformer

Brugervejledning

  1. Hent de forskellige spil til iPad'en
    • Osmo numbers
    • Osmo Monster
    • Osmo tangram
  2. Sæt iPad'en i holderen
  3. Sæt det røde spejl ovenpå iPad'en. Sørg for at det står lige ovenover kameraet, da det er den, der reflekterer f.eks. tegningerne ind i kameraet, så de kan blive scannet ind.
  4. Åben spillet. I vil blive bedt om at oprette en konto, dette er ikke nødvendigt. Oppe i venstre hjørne står der med gråt ”spring over”. Dette vælges for at undgå en længere konto oprettelse


Fremgangsmåde

Osmo er beregnet til at bruge sammen med en iPad. Med Osmo får du mange forskellige spil, som du kobler op til iPad'en.


Osmo numbers

Lær simpel matematik med dette spil


Osmo tangram

Byg figurer med de tilhørende klodser, og se dem komme op på iPad'en


Osmo monster

Interaktiv tegning. Væk dine tegninger til live når Osmo monsteret involverer dem i hans historier.



Hvordan understøtter aktiviteten teknologiforståelse?

Det teknologiske legetøj kan være med til at understøtte læringsmiljøer, hvor børnene får mulighed for at stifte bekendtskab med kodning, programmering og modellering på en legende måde.