Spring til indhold

Indsigtsanmodning

Få Indsigt i kommunens oplysninger om dig

Du har ret til at få oplyst, om Odense Kommune behandler oplysninger om dig.

Når du søger indsigt, sender kommunen dig oplysninger om blandt andet:

  • Formålet med behandlingen
  • Hvilke kategorier af personoplysninger behandlingen omfatter
  • Hvilke modtagere vi eventuelt giver dine personoplysninger videre til
  • Hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger
  • Dine muligheder for at få rettet eller slettet dine personoplysninger
  • Din ret til at klage
  • Tilgængelig information om hvorfra vores oplysninger om dig stammer
  • Om der sker automatiske afgørelser

Du skal være opmærksom på, at indsigtsretten ikke er en absolut rettighed. Det betyder, at der kan være tilfælde, hvor Odense Kommune efter reglerne i databeskyttelseslovgivningen kan/skal gøre undtagelse fra retten til indsigt, og afvise at imødekomme hele eller dele af din anmodning. Hvis det sker, vil du modtage en begrundelse.



Anmodning om indsigt i Odense Kommunes oplysninger om dig

Du kan anmode om indsigt i de personoplysninger Odense Kommune behandler om dig ved at trykke på knappen "Indsigtsanmodning".

Der er ingen formkrav for din anmodning, men vi anbefaler dig at bruge denne selvbetjeningsløsning med dit MitID.

Hvis du ikke har MitID, kan du bestille tid til Borgerservice, så vi kan hjælpe dig.

Du har også mulighed for at sende en digital post, møde fysisk op eller ringe til os.

DigitalPost link
BorgerService adresse
BorgerService Telefon nummer.