#KysBedreOdense 2018
Rygerkys er selvfølgelig også rare, men faktum er, at de lugter og smager af røg. Et friskt kys er bare bedre!
Hver uge er der på landsplan 280 unge, der begynder at ryge – det svarer til 9 unge i Odense. Vi ved, at unge søger nye fællesskaber ved skole- og studiestart. Desværre er rygefællesskabet nemt at vælge til - og det kan være svært at stoppe, når man først er begyndt.
Kampagnen #KysBedreOdense kørte derfor første gang i forbindelse med skole- og studiestart (medio august til medio september 2018). Målgruppen for kampagnen er unge i Odense Kommune, fra 7.-10. klasse i grundskolen til og med videregående uddannelser.
I kampagneperioden blev en række uddannelser besøgt og her kunne elever og studerende deltage i konkurrencer, få en kop kaffe, en kyskage og få målt deres kuliltetal.
Røgfrit Odense, der står bag kampagnen, samarbejder med alle uddannelsessteder i Odense Kommune. I forbindelse med kampagneperioden fik de alle tilbudt en række materialer; plakater, forskellige postkort, overførbare tatoveringer, klistermærker til spejle samt gulvmåtter.
Sideløbende kørte daglige konkurrencer på #KysBedreOdenses Facebook og Instagram, hvor præmierne var sponseret af erhvervsdrivende i Odense Kommune. Desuden var det muligt at vinde krus og t-shirts med kampagnelogoet.
Fakta om rygning og tobak, hjælp til rygestop og kyssetips var også en del af kampagnen.
#KysBedreOdense lever videre og der vil løbende være konkurrencer og opslag i forbindelse med skole- og uddannelsesbesøg.
Følg kampagnen her: