Nyhed
Odenses borgere vælger DK's bedste digitale løsning
Odense er én af fire byer i landet, hvor borgere får mulighed for at teste og vurdere de digitale selvbetjeningsløsninger, som bliver lavet samme dag i København, når Videnskabsministeriet holder en innovationscamp for bedre offentlige selvbetjeningsløsninger. Odense er udvalgt, fordi kommunen arbejder målrettet med borgerinddragelse på nettet og derfor også deltager i innovationscampen.
På Innovationscampen vil designere, kommunikationsfolk og teknikere fra offentlige og private virksomheder i fællesskab udvikle bud på nye brugervenlige digitale løsninger.
Campens formål er, at flere borgere henvender sig digitalt til det offentlige. For borgerne er det en fordel at kunne ordne alt fra opskrivning af børn i institution til skatteforhold på nettet, og det offentlige kan spare masser af ressourcer, hvis flere borgere bruger selvbetjening.
Borgere stemmer om den bedste løsning
Undervejs i Innovationscampen kan deltagerne kontakte Odenses BorgerServiceCenter via internettet for at få borgernes input til, hvad der fungerer bedst.
I BorgerServiceCenter vil stå to medarbejdere fra Videnskabsministeriet, der viser løsningerne til borgerne og derved får inputs, de kan levere tilbage til campen.
Når løsningerne er færdige, bliver de lagt på www.innovationscamp.dk, og borgerne kan fra 14.30 – 15.30 give point til den løsning, de bedst kan lide.
Videnskabsminister Charlotte Sahl-Madsen vil umiddelbart efter stå klar til at kåre en vinder på baggrund af borgernes meninger. Erfaringerne fra dagen vil blive brugt i det fremtidige arbejde med at skabe bedre digitale løsninger, der kan få flere til at vælge at kommunikere digitalt med det offentlige.
Pressen er velkommen til at overvære testen i BorgerServiceCentret.
Tid og sted: Fra klokken 10-15.30: Odense Kommune BorgerServiceCenter Skulkenborg 1, 5000 Odense C.
Læs mere: Læs om innovationscampen og se programmet på www.innovationscamp.dk
Kontakt:
IT- og Telestyrelsen, Jeanette Leah Vinther (deltager i Odense), tlf. 60 46 60 21
IT- og Telestyrelsen, Jimmy Kevin Pedersen, tlf.: 72 31 91 55
IT- og Telestyrelsen, Michael Bach Petersen, tlf.: 72 31 92 53
På Innovationscampen vil designere, kommunikationsfolk og teknikere fra offentlige og private virksomheder i fællesskab udvikle bud på nye brugervenlige digitale løsninger.
Campens formål er, at flere borgere henvender sig digitalt til det offentlige. For borgerne er det en fordel at kunne ordne alt fra opskrivning af børn i institution til skatteforhold på nettet, og det offentlige kan spare masser af ressourcer, hvis flere borgere bruger selvbetjening.
Borgere stemmer om den bedste løsning
Undervejs i Innovationscampen kan deltagerne kontakte Odenses BorgerServiceCenter via internettet for at få borgernes input til, hvad der fungerer bedst.
I BorgerServiceCenter vil stå to medarbejdere fra Videnskabsministeriet, der viser løsningerne til borgerne og derved får inputs, de kan levere tilbage til campen.
Når løsningerne er færdige, bliver de lagt på www.innovationscamp.dk, og borgerne kan fra 14.30 – 15.30 give point til den løsning, de bedst kan lide.
Videnskabsminister Charlotte Sahl-Madsen vil umiddelbart efter stå klar til at kåre en vinder på baggrund af borgernes meninger. Erfaringerne fra dagen vil blive brugt i det fremtidige arbejde med at skabe bedre digitale løsninger, der kan få flere til at vælge at kommunikere digitalt med det offentlige.
Pressen er velkommen til at overvære testen i BorgerServiceCentret.
Tid og sted: Fra klokken 10-15.30: Odense Kommune BorgerServiceCenter Skulkenborg 1, 5000 Odense C.
Læs mere: Læs om innovationscampen og se programmet på www.innovationscamp.dk
Kontakt:
IT- og Telestyrelsen, Jeanette Leah Vinther (deltager i Odense), tlf. 60 46 60 21
IT- og Telestyrelsen, Jimmy Kevin Pedersen, tlf.: 72 31 91 55
IT- og Telestyrelsen, Michael Bach Petersen, tlf.: 72 31 92 53