Spring til indhold
Nyhed

Optiker vinder den kinesiske butikskonkurrence

06-09-2010

Kåringen fandt sted lørdag d. 4. september ved Sundhedsfestivalen, hvor 2. pladsen gik til Kaffe og Thehuset i Vintapperstræde, som vandt en middag for 10 personer til den kinesiske restaurant Hot Pot. Billedbutikken i Vestergade fik 3. pladsen og dermed et gavekort på kr. 1000,- til Asien Marked.

- Profil Optiks udsmykning er enkel, harmonisk og smuk samt klart kommunikeret, lyder begrundelsen fra dommerpanelet. Kaffe- og Thehuset får ros for at kombinere Kina og Danmark med inspiration fra H.C. Andersen, mens Billedbutikken til fulde har udnyttet deres evner med billedmediet til at lave en virkelig flot og inspirerende kinesisk fotoudstilling.


Dommerpanelet bestod af Charlotte Gueniau fra RICE, Lei Cheng, kinesiske Ph.D.- studerende ved SDU og grafisk designer Gitte Gammelgaard.

Dommerne fik til opgave at bedømme de fem butikker, som fik flest af de i alt 2325 SMS-stemmer, der blev afgivet i løbet af sidste uge. I den endelige afgørelse talte dommernes stemme 75 %, mens SMS-stemmerne fik 25 % vægt. I alt 84 butikker i midtbyen har deltaget i konkurrencen, hvor drager, templer og andre kineserier har prydet butiksvinduerne.


Blandt de mange SMS-stemmer trækkes der lod om flotte præmier – bl.a. et gavekort fra IKEA på kr. 5000, billetter til Shaolin Kung Fu Show d. 6. november, tasker fra RICE samt diverse t-shirts og kasketter. Vinderne får direkte besked.

Butikskonkurrencen er en del af Kina i Odense-kampagnen, som sætter fokus på Kina med oplevelser, kultur og events i Odense i sensommeren og efteråret. Det sker for at markere, at Odense deltager på EXPO Verdensudstillingen i Shanghai fra 1. maj til 31. oktober.