Fynske virksomheder på økonomisk overlevelseskursus
Ikke mere snak om kreditklemme og umulige vilkår. De fynske virksomheder får nu muligheden for at tage sagen i egen hånd og få de nødvendige værktøjer til likviditetsoptimering. Og det kan netop være de nye værktøjer, der holder virksomhederne i live.
Interessen for at komme på forkant med mulighederne for likviditetsoptimering er da heller ikke til at tage fejl af. Den økonomiske krise har fortsat fat i de fynske virksomheder, men de viser handlekraft, og tilmeldingerne er strømmet ind. Det første møde i rækken af tre var overtegnet på to dage.
Den økonomiske udvikling har skabt en ny virkelighed i virksomhederne. Underleverandører bruges ofte som kassekredit, og det sætter pres på likviditeten – og stiller krav optimering. De fynske virksomheder får nu muligheden for at tage sagen i egen hånd og få de nødvendige værktøjer.
Temaerne på de tre sammenhængende gå-hjem-møder, hvor båndet bl.a. pilles af erhvervspakken, og hvor de nye og forbedrede kautions- og lånemuligheder præsenteres, er:
- BANKRELATIONER, den 21. januar
- CASH MANAGEMENT, den 4. februar
- INKASSO/SIKKERHEDSSTILLELSER, den 18. februar.
Hos Udviklingsforum Odense er der tilfredshed med, at de fynske virksomheder bakker op om initiativet:
- Fokus på likviditetsstyring er helt afgørende i den nuværende situation. Jeg er glad for, at så mange virksomheder har forstået det budskab og har sagt ja til invitationen. Det er en række førende eksperter på området, der er samlet, så virksomhederne har virkelig mulighed for at få noget med hjem, fortæller udviklingsdirektør Stefan B. Andersen.
Konceptet for gå-hjem-møderne er udarbejdet af FOCUS ADVOKATER, KPMG, Nordea, Væksthus Syddanmark og Udviklingsforum Odense.
Alle tre møder afholdes hos FOCUS ADVOKATER, Englandsgade 25, 5000 Odense C