Spring til indhold
Nyhed

Odense inviterer til fredagsbar med Strawberry Blonde

21-10-2009

Odense er gået pink og inviterer til fredagsbar fredag den 23. oktober 2009 fra kl. 16 – 20, hvor alle er velkomne.


Fredagsbaren foregår i Go Pink kampagnens Pink Playroom i Vestergade 86 (ved siden af Inspiration), hvor Strawberry Blonde giver smagsprøver på deres helt nye cd.


Pink Playroom er skabt til dialog i forbindelse med Go Pink kampagnen. Det er i Pink Playroom, borgerne dagligt kan blive underholdt og få deres by, kampagnen og dens bagmænd i tale.


I efterårsferien trak det lyserøde univers i Vestergade (helt efter planen) først og fremmest børn til sig. I uge 43 ligger fokus især på byens unge. Og i uge 44 vil Pink Playroom trække byens voksne til. Alt sammen for at få borgerne til at give deres besyv med, når det gælder byens udvikling.


Man kan dog også bare bruge rummet til at tage sig en legende slapper. For eksempel kan konen sætte manden af i begyndelsen af indkøbsturen. Så kan han læse herreblade og drikke friskbrygget kaffe i launch-stemning, mens konen shopper igennem.


- Vi har skabt en sjov og uformel platform, hvor folk kan få byen i tale, så vi kan finde ud af, hvad byens borgere egentlig forventer af deres by, siger Claus Koch, der er event- og turistchef i Odense Kommune.


Og platformen er naturligvis pink – fuldstændig ligesom byens vision "At lege er at leve".


- Pink er en højaktuel, ren og sprudlende farve med stor "CANDY" effekt, der forsøder tilværelsen og gør glad på et splitsekund, siger Mie Lerche Bach, der har stået for indretningen af Odenses Pink Playroom.


Pink Playroom er åbent og bemandet mandag til fredag fra 12 – 17. Og lørdag fra 10 – 15.


Pink Playroom

er et dynamisk rum, som hele tiden ændrer karakter, fordi brugerne løbende former og udvikler det. Det er kommet i stand gennem netværk og med hjælp fra en række lokale sponsorer: Lerche Design har stået for indretningen, Kent Kaffe leverer kaffen, Odense Rengøring sørger for rengøring, Hr. Larsens har pudset vinduer, Krea har leveret perler, Fairytale Flowers har leveret blomster, og lokalet, der ellers stod tomt, er udlånt mellem to lejemål.


Læs mere om Pink Playroomwww.legensby.dk


Go Pink kampagnen kører i uge 42, 43 og 44.
Den skal profilere Odense som oplevelses-, shopping-, kultur- og studieby i Region Syddanmark. Kampagnen er kommet i stand gennem et samarbejde mellem Odense Kommune, byens uddannelser, erhvervsliv og kulturinstitutioner, som også deler kampagneudgifterne.


Go Pink kampagnen slutter med et stort modeshow, "Breast, Art & Fashion", til fordel for "Støt brysterne" torsdag den 29. oktober kl. 19.00 på First Grand Hotel. Billetter til modeshowet kan købes på Danbillet for 295 kr. inkl. gebyr.


Yderligere oplysninger:

Claus Koch, event- og turistchef, Odense Kommune, cck@odense.dk

Rune Bager, projektleder på Go Pink kampagnen, 6551 1126, rb@odense.dk