Nyhed
Nyt design for markedsføring af Odense
Når Odense i fremtiden skal markedsføres bliver det med afsæt i et nyudviklet design og logo, som tager afsæt i Odenses vision ”at lege er at leve”. Derfor er der bevidst valgt et logo, der leger med formerne og navnet ’Odense’.
Det ny design skal skabe synlighed og genkendelighed på tværs af de mange aktiviteter, som sker i byen. Det skal bl.a. anvendes på et nyt website for studerende, og det skal være med til at understøtte den fælles markedsføring af Odense, som sættes i gang i løbet af det kommende år med det nyetablerede advisory board for markedsføring af Odense som afsender. Advisory boardet består af stærke kræfter indenfor Odenses erhvervs- og kulturliv, uddannelsesverdenen samt Odense Kommune.
- Vi vil gerne signalere, at det er hele byens logo - og ikke kun Odense Kommunes. Og samtidig er det langt mere unikt for Odense end den play-knap vi tidligere har benyttet i forbindelse med formidlingen af Odenses vision, siger stadsdirektør Jørgen Clausen, der også er formand for advisory boardet.
I advisory boardet er der enighed om, at det ny logo kræver høje ambitioner, når Odense skal markedsføres.
- Jeg bliver helt stolt af min by ved at se det her logo. Det viser vi er modige, siger Sine Larsen fra Morgendagens Heltinder, som er medlem af advisory boardet. Andre mener dog det snarere ligner en synstest.
- Logoet skal i sig selv være legende og udfordre modtageren til at lege med - ligesom Odenses vision "at lege er at leve", siger adm. direktør fra Nørgård Mikkelsen, Erik Laumand, som har fungeret som faglig sparringspartner.
Design og logo kan bruges af alle, som gerne vil signalere et fællesskab med visionen om den legende by. I de kommende måneder afvikles en introkampagne i byen, hvor byrummet bl.a. vil blive indtaget af pink bymøbler og andre tiltag, der skal være med til understøtte formidlingen af Odenses kreative kvaliteter.
Allerede i april måned kan logoet ses, når grafittimalere tager det under kærlig behandling den 4. april ved en stor grafittievent i Memcorn-bygningen. Og til Åben By for kommende studerende den 25. april i Kulturmaskinen vil der mulighed for at hænge ud og lave pudekamp med en puff-udgave af logoet.
Design og logo er udviklet af 2+1 Idébureau, som bl.a. står bag den lille havfrues rejse til Shanghai under EXPO 2010.
.
* Baggrund: Markedsføring af Odense
Målet med markedsføringen af Odense er at tiltrække flere studerende, indbyggere, arbejdspladser og turister de kommende år. Markedsføringen bliver styret af et nyetableret advisory board, der består af folk fra erhvervslivet, uddannelsesinstitutionerne og kulturlivet. I første omgang har byrådet i Odense bevilget to millioner kroner årligt over de næste to år.
Yderligere information
Stadsdirektør Jørgen Clausen, jc@odense.dk, 40 43 44 24
Kommunikationschef Mads Graves Larsen, magl@odense.dk / tlf. 40 31 05 75
Se Odense Logo og medlemsliste over advisory board
Download logo her
Det ny design skal skabe synlighed og genkendelighed på tværs af de mange aktiviteter, som sker i byen. Det skal bl.a. anvendes på et nyt website for studerende, og det skal være med til at understøtte den fælles markedsføring af Odense, som sættes i gang i løbet af det kommende år med det nyetablerede advisory board for markedsføring af Odense som afsender. Advisory boardet består af stærke kræfter indenfor Odenses erhvervs- og kulturliv, uddannelsesverdenen samt Odense Kommune.
- Vi vil gerne signalere, at det er hele byens logo - og ikke kun Odense Kommunes. Og samtidig er det langt mere unikt for Odense end den play-knap vi tidligere har benyttet i forbindelse med formidlingen af Odenses vision, siger stadsdirektør Jørgen Clausen, der også er formand for advisory boardet.
I advisory boardet er der enighed om, at det ny logo kræver høje ambitioner, når Odense skal markedsføres.
- Jeg bliver helt stolt af min by ved at se det her logo. Det viser vi er modige, siger Sine Larsen fra Morgendagens Heltinder, som er medlem af advisory boardet. Andre mener dog det snarere ligner en synstest.
- Logoet skal i sig selv være legende og udfordre modtageren til at lege med - ligesom Odenses vision "at lege er at leve", siger adm. direktør fra Nørgård Mikkelsen, Erik Laumand, som har fungeret som faglig sparringspartner.
Design og logo kan bruges af alle, som gerne vil signalere et fællesskab med visionen om den legende by. I de kommende måneder afvikles en introkampagne i byen, hvor byrummet bl.a. vil blive indtaget af pink bymøbler og andre tiltag, der skal være med til understøtte formidlingen af Odenses kreative kvaliteter.
Allerede i april måned kan logoet ses, når grafittimalere tager det under kærlig behandling den 4. april ved en stor grafittievent i Memcorn-bygningen. Og til Åben By for kommende studerende den 25. april i Kulturmaskinen vil der mulighed for at hænge ud og lave pudekamp med en puff-udgave af logoet.
Design og logo er udviklet af 2+1 Idébureau, som bl.a. står bag den lille havfrues rejse til Shanghai under EXPO 2010.
.
* Baggrund: Markedsføring af Odense
Målet med markedsføringen af Odense er at tiltrække flere studerende, indbyggere, arbejdspladser og turister de kommende år. Markedsføringen bliver styret af et nyetableret advisory board, der består af folk fra erhvervslivet, uddannelsesinstitutionerne og kulturlivet. I første omgang har byrådet i Odense bevilget to millioner kroner årligt over de næste to år.
Yderligere information
Stadsdirektør Jørgen Clausen, jc@odense.dk, 40 43 44 24
Kommunikationschef Mads Graves Larsen, magl@odense.dk / tlf. 40 31 05 75
Se Odense Logo og medlemsliste over advisory board
Download logo her