Spring til indhold
Nyhed

Iværksættermessen var endnu engang en succes med over 300 besøgende på Stjerneskibet!

18-11-2009
Messen som primært er en hyldest til Odenses nye virksomheder, er i den grad også en øvelse i at "sælge sig". At komme til sagen og kunne fokusere på kundens spørgsmål er en disciplin, som de fleste skal øve sig i.

De 40 deltagende virksomheder dystede samtidig om, hvem der havde den bedste virksomhedspræsentation. Virksomhederne blev bedømt ud fra tre kriterier: Standens udtryk, markedsføringsmateriale og mundtlig præsentation

Billede fra præmieoverrækkelsen
























Det var svært for juryen for der var flere gode bud på vindere, men resultatet blev følgende:

1. præmien: En markedsføringskampagne til en værdi af 30.000 kr. sponsoreret af Fynske Medier gik til Hotpaper, som efter dommerkomiteens opfattelse sprang i øjnene med sit gode og gennemførte historie.
Begrundelse: Virksomheden har et navn, der udtrykker produktet. En stærk grøn og tidssvarende ide til en verden, der har brug ikke blot for isolering, men miljøvenlig isolering, hvilket kommer klart igennem på deres stand. God mundtlig og skriftlig præsentation. Konceptet har et klart potentiale og ledelsen har klare tanker om strategi og salg.

2. præmien: En hjemmeside til en værdi 15.000 kr. sponsoreret af Flaysia ApS gik til NanoLotus Scadinavia
Begrundelse: Et gennemarbejdet koncept indenfor grøn overfladebehandling baseret på nanoteknologi. Navnet: NanoLotus udtrykker ideen fremragende.
Salgskonceptet er velforberedt og har vist sin duelig allerede i implementeringsfasen og det er et koncept med stort potentiale.

3. præmien: Grafisk arbejde og tryk til en værdi af 4.000 kr. sponsoreret af Brandboard gik til Stomp Along
Begrundelse: En spændende og legende ide, som kommer godt til udtryk i navn og i casebaseret markedsføringsmateriale, der løfter ideen.

Publikumsprisen, et gavekort til Under Lindetræet, sponsoreret af DANA a-kasse, gik til NanoLotus Scadinavia.