Arbejdsmiljøet i Odense Kommune har fået et løft
Odense Kommunes arbejdsmiljø har fået et løft. I alt 27 forskellige arbejdspladser i kommunen har nemlig fået det attraktive arbejdsmiljøcertifikat. Gennem hele 2008 har arbejdspladserne arbejdet målrettet på at forbedre arbejdsmiljøet gennem nye arbejdsgange, procedurer og arbejdsmiljørutiner.
Arbejdsmiljøcertificeringen sker som et led i at skabe attraktive arbejdspladser i Odense Kommune. Samtidig er det en strategisk indsats, der skal medvirke til at nedbringe antallet af sygedage og antallet af arbejdsulykker i Odense Kommune.
- Med Arbejdsmiljøcertificeringen har Odense kommune fornyet arbejdsmiljøområdet. Medarbejdernes arbejdsmiljø er vigtigt, når Odense Kommune i fremtiden skal kunne rekruttere arbejdskraft, siger Borgmester Jan Boye.
- Det glæder mig meget at engagementet rundt om i kommunen har været så stort. Jeg synes, det er rigtig godt gået at 27 af kommunens arbejdspladser har gjort så stor en indsats for at skabe et godt arbejdsmiljø, at de nu bliver certificeret, tilføjer Jan Boye.
De afdelinger der er blevet certificeret er 22 plejecentre, Odense Brandvæsen, Ydelsescenteret, KompetenceCenter HR, ServiceCenter IT og Konsulentfunktionen i Børn og familieafdelingen.
Odense Kommune arbejdsmiljøcertificeres ud fra den anerkendte internationale standard OHSAS 18001.
Certificeringsfest
For at fejre certificeringen bliver der afholdt en arbejdsmiljøevent, hvor certifikaterne overrækkes til Borgmester Jan Boye af direktør Christian Ilsøe fra DS certificering. Det sker den 10. februar 2009 kl. 12.00-14.00 i Råhusets festsal på Flakhaven 2.
Arbejdsmiljøeventen byder på certifikatoverrækkelse, festtaler, underholdning og arbejdsmiljøstande.
Pressen er velkommen til arrangementet.
Mere information:
Kontakt: Projektleder Jane Lilleholt, KompetenceCenter HR, Telefon: 6551 1342, Email: jll@odense.dk