Spring til indhold
Nyhed

Problemer med telefonerne i Odense Kommune

23-05-2008

Der har gennem længere tid været problemer med IP telefoni i Odense Kommune.

 

Problemerne viser sig blandt andet ved, at kun den ene part i en samtale kan høre hvad der foregår, mens den anden blot oplever tavshed i telefonen.

 

Problemet rammer især medarbejdere i Odense Kommune, som har IP telefoni "af nyeste slags". Det vil sige de, der har fået et telefonnummer, der starter med 6375xxxx eller som har fået deres eksisterende lokalnumre omlagt til IP telefoni i løbet af i år.

 

Det er primært skolerne og Jobcenter Odense. Herudover er en række mindre afdelinger ramt.

 

ServiceCenter IT har i samme periode løbende haft fokus på denne problemstilling og været i tæt dialog med vores leverandør TDC for at få en løsning.

 

I den forbindelse udtaler forretningsdirektør Kim Dahl Staalhøj fra TDC selskabet NetDesign, som leverer Odense Kommunes telefonløsning:

- NetDesign arbejder i øjeblikket på, at rette fejlen på Odense Kommunes Telefoni system i tæt samarbejde med producenten af systemet.

 

Producenten af systemet har erkendt, at der er en systemfejl og de arbejder i øjeblikket på, at udvikle en ændring i systemet, som kan rette fejlen.

 

På baggrund af, at driftsproblemerne har eksisteret så længe har Odense Kommune nu aftalt med TDC at mødes på direktionsniveau, for at drøfte samarbejdet.

 

Yderligere informationer

Odense Kommune: IT Servicechef Jørgen Brolykke Rasmussen, tlf. 6551 1501

TDC - NetDesign: Forretningsdirektør Kim Dahl Staalhøj, tlf. 8080 8075

 

Odense kommune beklager meget de gener, som problemerne har givet og på nogle områder stadig giver i forhold til vores borgerbetjening.