Få mere ud af at handle på nettet
Hvordan handler du sikkert på nettet? Og hvordan klager du over en dårlig oplevelse ved e-handel f.eks. hvis du bestiller en flybillet over nettet og flyrejsen ikke går som den skal, eller hvis din bagage er bortkommet? Bare rolig, du har rettigheder som forbruger.
Mød den fynske Familie- og Forbrugerminister Carina Christensen, der vil informerer om forbrugernes muligheder på nettet. Hun vil også fortælle om EUs mål om fortsatte forbedringer vedrørende forbrugerbeskyttelse og sikkerheden ved handel på nettet.
Mød ogsåPeter Fogh Knudsen fra "Forbruger Europa" - et uafhængigt informationskontor for forbrugere i Europa. Han vil rådgive om nethandel og give gode råd og tips før du køber varer og tjenesteydelser på nettet. Både som forbruger og erhvervsdrivende vil du få et indblik i dine rettigheder og klagemuligheder hvis der viser sig mangler ved en vare, efter du har købt den. "Forbruger Europa" har bl.a. svaret på følgende spørgsmål:
· Kan jeg indlevere en mangelfuld vare købt i et andet EU-land til reparation i en dansk forretning?
· Jeg har bestilt bøger på en engelsk hjemmeside, men nu har jeg fortrudt. Hvad gør jeg?
· Har jeg fortrydelsesret, når jeg handler på hjemmesider i andre EU-lande?
Informationsmødet afholdes fredag d. 21. september 2007 fra kl. 14-16 på Hovedbiblioteket, Odense Banegård Center.
Alle er velkomne og der er gratis entré. Der bydes på en lille forfriskning under arrangementet.
Informationsmødet arrangeres i et samarbejde mellem Odense Centralbibliotek, Europe Direct og EU Center Fyn, Fyns ErhvervsCenter.
For yderligere oplysninger kontakt bibliotekar Tom Meisner Petersen, tlf.: 6551 4482 eller
pr. mail: tmp@odense.dk.