Visma Services Odense A/S holder reception i nye lokaler
Fra januar i år overtog det nystiftede selskab, Visma Services Odense A/S, opgaven med at administrere løn og pension for Odense Kommunes ca. 18.000 medarbejdere.
Selskabet er etableret som et fælleseje mellem Odense Kommune og Visma Services A/S. Det er første gang, at en kommune og et privatejet selskab går sammen på denne måde indenfor kommunal administration.
For at fejre det nyetablerede selskab, inviterer Visma Services Odense A/S til reception i de nye lokaler
Tirsdag den 23. maj 2006 kl. 14.00 - 16.00 på Børstenbindervej 6, 5230 Odense M.
Visma Services Odense A/S skal markedsføre ydelser indenfor løn og regnskab til kommuner på Fyn og i Jylland.
- Det nye selskab underbygger den vækststrategi, som Visma Services har fulgt i en årrække, udtaler adm. direktør Peter Lauring. - For Visma Services er det en særdeles positiv udvikling, at vi har kunnet etablere en betydelig enhed i Odense. Dette ligger i naturlig forlængelse af vor ambition om at være landets førende leverandør af ydelser indenfor løn og økonomi.
- I dag løser Visma Services løn- og regnskabsopgaver for bl.a. 40 af Danmarks største virksomheder tillige med lønadministration for adskillige kommuner. Denne opgave og samarbejdet med Odense Kommune giver os en synlig position på det kommunale marked for lønadministration, og vil kunne bane vejen for et samarbejde mellem andre kommuner og Visma Services, slutter Peter Lauring.
I forlængelse af selskabsdannelsen etablerer Visma en forretningsenhed i Odense. Målet er at der i de kommende år kan etableres en samlet enhed i Odense med op til 100 medarbejdere, der skal arbejde med løn og økonomi - både kommunalt og privat.
Kontrakten mellem Visma Services og Odense Kommune løber i fem år. I tilknytning til kontrakten overgik 30 kommunale medarbejdere til ansættelse i det nye selskab.
Selskabet ejes 49% af Odense Kommune og 51% af Visma Services Danmark A/S.
Visma Services beskæftiger i dag 200 medarbejdere med hovedsæde i Herlev.