Ingen digital post fra og til Odense Kommune fra 17. til 21. marts 2022 om morgenen
En ny, national løsning til Digital Post bliver indført i slutningen af marts 2022. Det betyder fire dage, hvor du som borger eller virksomhed ikke modtager eller kan besvare Digital Post fra Odense Kommune.
Om kort tid lancerer Digitaliseringsstyrelsen en ny og bedre løsning til Digital Post - den digitale postkasse, hvor borgere og virksomheder kan modtage eller besvare beskeder fra det offentlige.
For at kunne flytte al den post, der gennem tiden er blevet sendt mellem borgere, kommuner, regioner og staten fra den eksisterende Digital Post løsning til den nye, vil al afsendelse og besvarelse af Digital Post fra Odense Kommune kortvarigt blive stoppet fra torsdag den 17. marts til og med mandag den 21. marts kl. 9.00.
Du kan derfor ikke modtage eller besvare Digital Post fra Odense Kommune i de fire dage.
Til dig som borger
- Du kan fortsat logge ind med NemID eller MitID på borger.dk og e-Boks og læse alt indhold i din postkasse.
- Du kan fortsat modtage post fra de virksomheder, som du har givet tilladelse til at sende til dig i e-Boks.
Du skal ikke gøre noget for, at din post bliver flyttet til den nye løsning.
Til dig som virksomhed
- Du kan fortsat logge ind på Virk og e-Boks og læse alt indhold i virksomhedens postkasse.
- Du kan fortsat modtage post fra de virksomheder, som du har givet tilladelse til at sender jer Digital Post.
- Du skal som virksomhed ikke gøre noget for, at virksomhedens post bliver flyttet til den nye løsning.
Fra og med mandag den 21. marts kan du igen modtage og besvare Digital Post fra Odense Kommune. Du logger ind med NemID eller MitID, som du plejer.
Vil du vide mere om ny Digital Post?
Besøg www.borger.dk/digitalpost , hvor du kan læse mere om baggrunden for den nye løsning, få hjælp til den eksisterende Digital Post og til den nye løsning m.m..
Brug for hjælp til det eksisterende Digital Post?
Hvis du har tekniske problemer med Digital Post, kan du kontakte borger.dk:
Digital Post support på 70 10 18 81 (hverdage kl. 8-20, weekend og helligdage kl. 10-16)
e-Boks brugersupport på telefon 82 30 32 31 (alle dage kl. 9-20, helligdage kl. 10-15).
Brug for hjælp til det nye Digital Post?
Hvis du har brug for hjælp eller spørgsmål til det nye Digital Post, der kommer den 21. marts 2022, kan du kontakte Digitaliseringsstyrelsens support via telefon eller e-mail.
Telefon: 33 98 00 33
Telefontid: Mandag-fredag: kl. 08:00-20:00
E-mail: nydigitalpost@digst.dk
Kontakt Odense Kommune
Du kan eventuelt også kontakte Odense Kommune på telefon 66 13 13 72 eller finde den forvaltning, afdeling eller enhed, du har spørgsmål til her på kommunens hjemmeside: Kontakt kommunen.