Ingen digital post fra og til det offentlige – herunder kommunen - fra 26. til 29. november 2021
En ny, national løsning til Digital Post bliver indført i slutningen af november. Det betyder fire dage, hvor du som borger eller virksomhed ikke modtager eller kan besvare Digital Post fra offentlige myndigheder – herunder kommunen.
Om kort tid lancerer Digitaliseringsstyrelsen en ny og bedre løsning til Digital Post - den digitale postkasse, hvor borgere og virksomheder kan modtage eller besvare beskeder fra det offentlige.
For at kunne flytte al den post, der gennem tiden er blevet sendt mellem borgere, kommuner, regioner og staten fra den eksisterende Digital Post løsning til den nye, vil al afsendelse og besvarelse af Digital Post kortvarigt blive stoppet fra fredag den 26. november til og med mandag den 29. november. Begge dage er inklusive.
Du kan derfor ikke modtage eller besvare Digital Post fra offentlige myndigheder i de fire dage.
Til dig som borger
- Du kan fortsat logge ind med NemID eller MitID på borger.dk og e-Boks og læse alt indhold i din postkasse.
- Du kan fortsat modtage post fra de virksomheder, som du har givet tilladelse til at sende til dig i e-Boks.
- Du skal ikke gøre noget for, at din post bliver flyttet til den nye løsning.
Til dig som virksomhed
- Du kan fortsat logge ind på Virk og e-Boks og læse alt indhold i virksomhedens postkasse.
- Du kan fortsat modtage post fra de virksomheder, som du har givet tilladelse til at sender jer Digital Post.
- Du skal som virksomhed ikke gøre noget for, at virksomhedens post bliver flyttet til den nye løsning.
Fra og med tirsdag den 30. november kan du igen modtage og besvare Digital Post fra offentlige myndigheder. Du logger ind med NemID eller MitID, som du plejer.
Vil du vide mere om ny Digital Post?
Besøg www.borger.dk/digitalpost , hvor du kan læse mere om baggrunden for den nye løsning, få hjælp til den eksisterende Digital Post og til den nye løsning m.m.
Har du brug for hjælp til det eksisterende Digital Post
Hvis du har tekniske problemer med Digital Post, kan du kontakte borger.dk:
- e-Boks brugersupport på telefon 82 30 32 31 (alle dage kl. 9-20, helligdage kl. 10-15)
- Digital Post support på 70 10 18 81 (hverdage kl. 8-20, weekend og helligdage kl. 10-16).
Har du brug for hjælp til det nye Digital Post
Hvis du har brug for hjælp eller spørgsmål til det nye Digital Post, der kommer den 30. november 2021, kan du kontakte supporten via telefon eller e-mail.
Telefon: 33 98 00 33
Telefontid: Mandag-fredag: kl. 08:00-20:00
E-mail: nydigitalpost@digst.dk
Kontakt Odense Kommune
Du kan eventuelt også kontakte Odense Kommune på telefon 66 13 13 72 eller finde den forvaltning, afdeling eller enhed, du har spørgsmål til her: Kontakt kommunen.