Forløbet for "Aftale om modernisering af Lumby Skole"
På denne side kan du læse om processen for "Aftale om modernisering af Lumby Skole", samt hvem der er med i partnerskabet.
Overblik over forløbet for moderniseringsaftalen
- 9. oktober - 29. oktober 2023: Spørgeskemaundersøgelse
- 23. oktober – 19. november 2023: Opsamling og behandling af idéer og data fra borgerinddragelsen
- 20. november 2023 – 6. februar 2024: Beslutningsfase og udarbejdelse af udkastet til den endelige moderniseringsaftale af Lumby Skole
- 7. februar 2024: "Aftale om modernisering af Lumby Skole” blev godkendt af Odense Byråd.
- 8. februar 2024 og frem: De konkrete tiltag for aftalen går i gang
Partnerskabet
Partnerskabet er en fast del af forløbet, og de deltager løbende i tre partnerskabsmøder samt et online-møde med lokale foreninger. Partnerskabet fungerer som bindeled mellem byrådet og borgerne i lokalområdet. Partnerskabets rolle er desuden at:
- Oversætte borgernes drømme og idéer til nogle håndgribelige forslag
- Drøfte og prioritere idéer og mulige investeringer
- Være aftalepartner sammen med Odense Byråd
- Dele materialer og informationer om Velfærdens Fundament
Partnerskabet skal ses som en gruppe, der arbejder for hele lokalområdets interesser. I forløbet omkring Lumby Skole består partnerskabet af:
- Hanne Schultz Sørensen, Lumby Borgerforening
- Preben Jensen, Lumby Skytteforening
- Christina Kaalund Thomsen, Souschef på Lumby Skole
- Kristina Rasmussen, repræsentant fra skolebestyrelsen
- Repræsentant fra elevrådet
Herudover bidrager mange fagligheder i kommunen til at kvalificere forslagene og komme med et bud på, hvad de vil koste