Procesplan
Børnene er frontløbere inden for teknologi og digitalisering. De har forudsætningerne for at leve og trives i verdens bedste robotby.
Etape 1: År 1-3
Katalysatorer
- Synlighed af robotter
- Opbygning af partnerskaber med uddannelsesinstitutioner, virksomheder, foreninger og biblioteker
- Forældresamarbejde
- Odense mod cybercrime
- Børnene i Robotbyen
- Det 21. århundredes kompetencer
- Kompetenceudvikling af pædagoger og lærere
- Events
Etape 2: År 3-7
Opbygning
- Systematikken etableres. Skrøbeligheden ved at individafhængige (ildsjæle) demonstreres
- Kompetenceopbygning, så fagprofessionelle kan løfte opgaven
- Faciliteter anlægges, så lokaler og materialer matcher undervisningen
- Gode tilbud målrettet forskellige alderstrin
Vi står med
- Partnerskaber med uddannelsesinstitutioner, virksomheder, foreninger og biblioteker
- Tilbud på fritidsområdet
- Eksemplariske forløb indenfor dannelse og uddannelse af alle aldersgrupper af børn
- Systematiske, aldersrettede tilbud fra dagtilbud til udskoling - også på specialområdet
- Sunde digitale familier: Dilemmarejser med fokus på digital risikoadfærd i familier
Etape 3: År 7-10
Ny robotby læringspraksis
Alle børn har robotbyens DNA
- De er fortrolige med at benytte teknologier
- De har en sund digital adfærd
- De forholder sig kritisk til teknologier og mestrer dem
- De kan nedbryde teknologi og digitale processer til forståelse
- De kan designe og skabe produkter ved at sammensætte komponenter på nye måder
- De begår sig i det lokale og i det globale
Vi står med
- En stærk fødekæde til den voksende efterspørgsel af kvalificeret arbejdskraft
- Unge med forståelse for digitaliseringens faldgruber
- Kompetente pædagoger og undervisere fra dagtilbud til uddannelse
- Et international miljø, der tiltrækker verdenseliten indenfor robot- og techvirksomheder
- Årlig begivenhed for alle børn i Odense
- Det er synligt i bybilledet, at man er i verdens bedste robotby