Spring til indhold

Odense Kommune – en medspiller i den digitale verden

  .

En af måderne at imødekomme de økonomiske udfordringer, Odense Kommune står overfor, er gennem digitalisering. Digitalisering kan bidrage til at effektivisere og kvalitetsforbedre vores service til borgerne. Ved at fokusere på digitalisering får vi rusket op i gamle arbejdsgange og processer. Vi ser det så at sige med nye briller.

Ny digitaliseringsstrategi har set dagens lys
At digitalisering er vejen frem er ikke en fremmed tankegang i Odense Kommune. Der er dog i 2011 sat ekstra fokus på dette, blandt andet gennem udarbejdelsen af Odense Kommunes digitaliseringsstrategi. Her har vi fået et sæt digitale leveregler, der fortæller os, hvordan vi skal opføre os i Odense Kommune, og hvordan digitalisering skal tænkes ind i vores opgaveløsning.

Fokus på digitalisering gennem effektmål

At vi vil digitalisering i Odense Kommune kommer også til udtryk gennem de effektmål, der er opstillet for Odense Kommunes service- og støttefunktioner. 3 ud af 5 effektmål omhandler digitalisering.




Borgmesterforvaltningen