Spring til indhold

Kommentér: Er det tid til at flytte fællesskabets værdier fra fjernvarmen til velfærden?

Siden er nu lukket for kommentarer.

I perioden 26. august til 11. november 2020 har siden her været åben for kommentarer fra borgere til finansieringen af velfærd via et eventuelt salg af Fjernvarme Fyn. Tak til alle jer, der har delt jeres kommentarer. Du kan fortsat læse alle kommentarer nedenfor. 

Læs også spørgsmål fra borgerne og svar fra Odense Kommune

Kommentarer fra borgerne:

 
Vis alle kommentarer...

49 kommentar

23-09-2020 17:08
Velfærd selvfølgelig! Stop den tåbelige hundedyre borgmester letbane men sælg for Guds skyld ikke fjernvarmen, det er borgernes.
23-09-2020 16:38
Sælg letbanen istedet, den er jo milliarder værd!
23-09-2020 16:38
Sælg letbanen istedet, den er jo milliarder værd!
23-09-2020 16:38
Tåbelig at sælge borgernes fjernvarme!
23-09-2020 16:37
Skal selvfølgelig ikke sælges, det ønsker borgerne tydeligvis ikke! Det er åbenbart kun borgmesteren og medløberne som gør det.
23-09-2020 16:37
Skal selvfølgelig ikke sælges, det ønsker borgerne tydeligvis ikke! Det er åbenbart kun borgmesteren og medløberne som gør det.
16-09-2020 10:49
Gad vide hvor mange kommentarer, der er fjernet fordi indholdet ikke er i tråd med det herskende diktatur. Jeg kan spotte flere.
14-09-2020 18:05
Lad os samle Forsyningerne, så vi kan få synergi, og få en bedre samlet bedre pakke
11-09-2020 22:27
Energi fyn kan næppe være bedre køber Hvis fjernvarme fyn er så god en forretning. Kan vi måske endda få billigere el-regneringer
11-09-2020 16:15
FF skal ikke sælges, heller ikke andre af vores ejendomme, borgerne!
11-09-2020 16:14
Hvis i ikke havde ødslet vores penge væk til en tåbelig letbane, havde vi ikke manglet til social velfærd, borgmesteren bør straks gå af og overdrage til andre end Socialdemokratiet.
11-09-2020 16:13
Sælg absolut ikke!
08-09-2020 13:28
Stop med at sælge vores guld Vi må finde andre løsninger. Vi har flere muligheder for at få grønne penge i kassen mvh Johnny
07-09-2020 19:41
Grøn omstilling. Hvorfor omstille til flis?? Biomasse importeres fra f.eks. Balticum, dermed eksporteres blot problemer til andre lande.
07-09-2020 19:06
Få styr på de sejlende forvaltninger i stedet for at sælge ud. Hvad var begrundelsen til skattestigning? "Velfærd" - men det var åbenbart ikke nok så nu må vi sælge en ting som rigtig mange Odenseanere er stolte af.
05-09-2020 12:45
Sælg ikke fynsværket det vil give højre el, og dyre varmepriser, for forbrugerne.
05-09-2020 12:39
Sælg
03-09-2020 22:00
Helt klart NEJ. Hvad skal vi så sælge næste gang der mangler penge i kassen - Rådhuset?
02-09-2020 06:00
Wow. Ikke en positiv kommentar. Mon så ikke den "demokratiske" proces der er undervejs ikke fører til et salg.
31-08-2020 10:06
Jeg er imod salg af fjernvarme Fyn; da det på sigt giver højere fjernvarme pris for os forbruger. Samtidig er et salg som at " tisse i bukserne"; da pengene falder her og nu; men hvad senere hen? Pengene som mangler i kassen må findes andre steder. Hvad med at se på Letbanen; Sløjf de fremtidige bane føringer og se om den nuværende rute overhovedet kommer til at give overskud. Mærkeligt at Odense kommune altid fattes penge?
31-08-2020 09:23
Nej tak til salg af fjernvarme fyn. Hvis kommunen mangler penge skulle i måske stoppe det letbane byggeri!
30-08-2020 16:29
Nej Det er tåbeligt at sælge vores fjernvarme :-( skru ned for fase 2 på den forældede sporvogns bane, den koster alt hvad i har i kassen fremover, kaste vores velfærd i sådan en dødssejler, så man nu er nødt til at sælge Fjernvarmen som giver overskud, det er pløk åndsvagt, Facebookgruppen på over 9000 medlemmer har talt, tag dog dette til efterretning.
30-08-2020 09:04
Nej til salg. Absolut nej. Tåbelig ide, ligesom salg af DONG. Hvis det er folkets interesser du tænker på, ville du aldrig overveje det. Men du gør det nok alligevel hvis det er det du vil, for du har nok dine egne grunde.
30-08-2020 08:29
Nej til salg! Nu vil vi høres!! Det blev vi blandtandet ikke da letbanen skulle etableres og sikke alle de penge vi kunne ha’ sparet på ikke at ødelægge vores skønne by.
29-08-2020 22:08
Synes Fjernvarme Fyn skal sælges - selvom det giver en pæn indtægt året rundt - og provenuet kan så bruges til en udvidelse af det vanvittigt dyre sporvognsnet, som givet altid fortsat vil være udgiftskrævende og antikveret.
29-08-2020 21:53
Hvorfor er der ikke opdateret kommentarer efter 28/8 kl. 1710 ? Virker lidt underligt.
28-08-2020 17:10
Skal vi nu betale "velfærdsprocenten" via elregningen? Hvis fjernvarmen sælges til Energi Fyn, og de kontraktligt forhindres i at forhøje varmeprisen, må de vel forhøje el-prisen, når de ikke kan drive fjernvarmen rentabelt? Elselskaberne er jo ikke just berømte for at være gode til at drive alternative forretninger. Tag blot Ewii's eksperimenter med el-køretøjer, og elselskabernes generelle tab på fibernetdrift (Syd El måtte nedskrive Stofa med 1,3 Mia. efter få år), Elro i Randers gik konkurs med luftbåren internet m.fl. Behold fjernvarmen! Eller sælg til nogen der vil betale en ordentlig pris, og som I tror på kan drive det forretningsmæssigt og holde prisen nede. Men sådan en bliver nok ikke nem at finde........
28-08-2020 16:46
Et salg vil Være tåbeligt, mon ikke borgmesteren skal til at samarbejde istedet for at lege diktator.
28-08-2020 16:46
Et salg vil Være tåbeligt, mon ikke borgmesteren skal til at samarbejde istedet for at lege diktator.
27-08-2020 16:36
Absolut nej til salg, få styr på økonomien og skrot al snak om merre af den tåbelige ide at lave togbaner som var moderne i 1800 tallet, i vor moderne tid, det stjæler byens penge, og vores fjernvarme skal ikke bruges til at dække Borgmesterens fejltagelser
27-08-2020 16:29
Priotere ikke printere
27-08-2020 16:28
Fjernvarme Fyn skal ikke sælges, man sælger da ikke en overskudsgivende Virksomhed. Jeg er sikker på at Odense kommune kan finde penge til bedre velfærd ved at printere velfærd før prestige projekter.
27-08-2020 15:42
Nej, det er tåbeligt, at sælge noget der giver overskud og er velfungerende, samt gavner Odense.
27-08-2020 07:34
Nej fjernvarmen er vigtig infrastruktur. Jeg vil også gerne tilslutte mig kritikken af letbane projektet, her er der virkelig tale om at hælde pengene ud med badevandet. Havde man prioriteret velfærd, havde man aldrig startet det projekt.
26-08-2020 23:44
NEJ NEJ NEJ til salg af Fjernvarme Fyn, hvem har dog fået sådan en tåbelig ide
26-08-2020 21:56
Nej,nej,nej til salg. Sikke dog en måde at sætte salg kontra velfærd op mod hinanden.Hvad vil man så sælge om 10 år. Sammenlignet med en husholdning, er det at tisse i bukserne. Hvad med at sælge letbanen. Hvis borgmesteren er borgmester for hele Odense, som han siger, han er. Så må det være en afstemning, hvis de tør. Det batter jo ikke med sølle 500 personer, men så har han jo gjort noget. Atter nej
26-08-2020 21:16
Bare nej.
26-08-2020 21:00
Helt klart nej - behold kritisk forsyning kommunal ejet - der er overskud hvert år, som kan bruges til velfærd. Hvis FjernvarmeFyn overgår til privat eje, vil det med tiden blive dyrere for borgere mv og det er IKKE velfærd.
26-08-2020 20:47
Helt klart nej til salg. Fremadrettet vil jeg gerne fritages for Borgmesteren og Socialdemokratiets valg propaganda , i min private E-Boks, det er simpelthen misbrug af magt.
26-08-2020 19:50
Absolut nej til salg.
26-08-2020 19:46
Odense har en stor andel af folk på overførselsindkomst. Hvis der ikke er et indkomstgrundlag er det svært. Men dette vil få alles udgifter til at stige på sigt. Det tænker jeg er et dårligt udgangspunkt. Jeg er klart imod at sælge så væsentlige ting til private.
26-08-2020 19:39
Hvad hjælper det med salg af fjernvarme Fyn til velfærd når vi Odense kommune bruger sine penge helt forkert som at lave en dum letbane og lave et super syghus og hvad ved jeg kom lige ind i kampen og brug vores penge noget mere fornuftigt i stedet for TAK!!!
26-08-2020 19:20
Hvad er den årlige profit på Fjernvamre fyn? - Vil det være en fremadsigtet go ide at sælge essentiel infrastruktur til private profit baserede virksomhed? Lyder som mere galskab og proiblem skabning, men måske det er det i godt kan li?` OMFG LOL! :D
26-08-2020 19:19
NEJ TIL SALG AF FJERNVARME FYN. Odense kommune kan godt tilgodese velfærden uden et salg.
26-08-2020 19:16
Det er helt klart at fjernvarme Fyn ikke skal sælges. Hvad når pengene er brugt, hvad skal der så sælges? Kommunen mangler ikke penge når det gælder om at ødelægge vores by ved at nedlægge Thomas B Thriges gade, etablere letbane støtte koncerter m.m. Altså kunne nogle af disse penge bruges til velfærd. SÆLG IKKE FJERNVARME FYN. Det bliver kun dyrere for borgerne på sigt.
26-08-2020 19:12
vores kritiske infrastruktur er ikke til salg!
26-08-2020 19:11
Det er et fuldstændig tåbelig forslag at sælge fjernvarme Fyn, en kortsigtet løsning, til en latterlig lav pris, brug dog det årlige overskud. At sælge skyldes kun dårlig økonomisk styring af Odense, og det tåbelige projekt letbanen. Så helt klart NEJ til salg
26-08-2020 19:00
1: Hvor er det dog nedladende over for byens borgere, at stille spørgsmålet op som et valg mellem velfærd eller billig fjernvarme. Skal vi så have dårlig samvittighed, hvis vi vælger fjernvarmen over velfærd? Og siden hvornår udelukker det ene automatisk det andet? 2: Som lægesekretær på en sygehusafdeling, hvor vi har mange af kommunens ældre borgere, bliver jeg tit mødt med patienternes bekymringer mht. økonomien (f.eks. i forbindelse med medicinudgifter osv.) - i den henseende er det sådan set også velfærd, at man har adgang til BILLIG fjernvarme, således at man som patient/borger i kommunen OGSÅ har råd til medicin og andre faste udgifter. 3: Som ny husejer i kommunen fortryder jeg efterhånden, at vi ikke har valgt at bygge nyt hus i en af nabokommunerne, da valget bl.a. faldt på Odense Kommune grundet den billige fjernvarme. 4: Hvis det er kommunen (og vel derfor kommunens indbyggere), der ejer Fjernvarmen, kan det virke ganske uforståeligt, at en så vigtig beslutning ikke lægges over på borgerne. Især set i lyset af, at kommunen ledes af en såkaldt SOCIALDEMOKRATISK borgmester...
26-08-2020 18:41
Hvorfor bruge velfærd som motivation for salg af et overskudsgivende værk. Det er lidt tarveligt af politikkerne at sætte salget lig med veldfærd. Umiddelbart vil jeg efter at have set borgermødet mene at det er en dårlig ide. En kortsigtet løsning!

Borgmesterforvaltningen

Borgmesterforvaltningen