Spring til indhold

Send e-post sikkert til Odense Kommune for andre offentlige myndigheder

Andre kommuner, offentlige myndigheder og virksomheder kan sende elektroniske breve og dokumenter sikkert til Odense Kommune på tre måder:

1. Direkte-adressering / Tunnelmail: 

  • Hvis din organisation har en sikkermail-løsning, der understøtter Direkte-adressering / Tunnelmail, kan du sende e-post sikkert ved at tilføje slutmodtageren af din mail direkte i mailadressefeltet og sende den sikkert til alle @odense.dk adresser.

  • Understøtter din organisation sikkermail-løsning, Send Sikkert, kan du altid sende sikkert til odense@odense.dk. Flere afdelinger i Odense Kommune har sikre postkasser. Kontakt modtager og få oplyst, hvilken sikker mailadresse afdelingen har/bruger.

Forhør dig hos din egen organisation, om I understøtter en sikkermail-løsning, og hvordan du kan tjekke det, hvis du er i tvivl.
Husk at angive afdeling og gerne navn på modtageren i mailens emnefelt.

2. Digital Post

  • Du kan også bruge Digital Post, hvis din myndighed ikke understøtter en sikkermail-løsning. Her skal du sende din e-post gennem et fagsystem, f.eks. jeres journaliseringssystem.

Forhør dig hos din egen organisation, hvis du har brug for en vejledning til, hvordan du sender e-post gennem dit fagsystem.

3. Virk.dk

  • Er du en virksomhed, som ønsker at kommunikere med kommunen, går du til den digitale postkasse via Virk.dk og skriver herfra til kommunen.

Bemærk Du skal have MitID (privat) eller medarbejdersignatur (virksomheder) for at kunne bruge løsningerne Digitalpost og Virk.dk.

Borgmesterforvaltningen