Spring til indhold

Spilleregler for dialogen på sociale medier

Du er meget velkommen til at deltage i dialogen på Odense Kommunes kanaler på sociale medier, blot du overholder vores spilleregler for god dialog, som du finder herunder.

Vi svarer på alle generelle spørgsmål på sociale medier, som udgangspunkt i tidsrummet mandag-onsdag kl. 9-15, torsdag kl. 9-17 og fredag kl. 9-13.
 
Vi behandler ikke personlige sager på sociale medier. Har du et spørgsmål til en konkret sag, kan du kontakte vores borgerservice på tlf. 66 13 13 72. Se også dine andre muligheder for at kontakte os her.
 
 
Det er vigtigt, at der er plads til alle i kommentarfeltet, og at kommentarer overholder gældende lovgivning. Derfor gælder følgende spilleregler, når du er aktiv i dialogen på vores kanaler:
 
  • Hold altid den gode tone.
  • Kom gerne med ris og ros, men vær konstruktiv.
  • Skriv ikke stødende eller diskriminerende kommentarer, og vær ikke truende over for navngivne personer eller grupper. 
  • Brug ikke en falsk profil. 
  • Del ikke kommercielt indhold eller reklamer.
  • Gentag ikke dine kommentarer, da det vil blive betragtet som spam.
  • Del ikke personhenførbare eller personfølsomme oplysninger om andre, fx helbredsoplysninger.
  • Vær varsom med at dele personfølsomme oplysninger om dig selv.
  • Undgå at nævne en medarbejder i Odense Kommune ved navn.
 
Vi forbeholder os retten til at slette kommentarer uden varsel og eventuelt udelukke brugere, der ikke overholder spillereglerne.
 
Vil du vide mere, kan du kontakte vores kommunikationsafdeling på: kommunikation@odense.dk
 

Borgmesterforvaltningen