Boligformidling i Odense Kommune
Boligformidlingen i Odense Kommune bygger bro mellem borgere, der ikke selv er i stand til at søge en bolig og Odenses boligforeninger.
Selvbetjening
SelvbetjeningsoversigtTilskud
Egeparken 2A
5240 Odense NØ
Husk altid at bruge Digital Post til personfølsomme oplysninger.
Digital Post
Åbningstider for telefonisk henvendelse
Mandag - onsdag 08.00-15.00
Torsdag 08.00-17.00
Fredag 08.00-13.00
Personlig henvendelse kun efter aftale
Har du brug for hjælp til din ansøgning, så kontakt os telefonisk.
Boligformidlingen hjælper borgere i Odense Kommune, som ikke selv i stand til at søge en bolig på grund af psykiske, sociale eller misbrugsmæssige udfordringer.
Målgruppen, som vi hjælper med boligformidling
Husvilde:
- Familier og enlige, der er husvilde eller som inden for kommende måned mister sin bolig i Odense. Ved ansøgning skal det kunne dokumenteres, at der ikke kan fremskaffes en rimelig bolig, og at der ikke er mulighed for at bo hos familie og venner.
- Odense borgere, der i henhold til Lov om Social Service § 80 er indkvarteret på hotel/pension.
- Odense borgere der har ophold på §110 boformer (Herberg/Forsorgshjem)
- Odense borgere uden bolig, der har ophold på § 109 boformer (Krisecenter)
- Ud over hovedmålgrupperne kan der i særligt enkeltstående tilfælde med begrundet indstilling fremsendes ansøgning til boligformidlingsordningen.
Boligformidlingsordningen kan som udgangspunkt kun anvendes af borgere, der har mistet egen bolig i Odense Kommune.
Hvordan kommer man i betragtning til boligformidling?
Boligformidling skal ske ved henvendelse til Tilskud eller eventuel sagsbehandler i Odense Kommune.