Anmodning om udbetaling af tilskud til personlig assistance
Som arbejdsgiver kan du få tilskud til en del af lønnen til en personlig assistent, hvis du har en medarbejder med et handicap.
Selvbetjening
-
Anmodning om udbetaling af tilskud til personlig assistance
Tilskud til personlig assistance
Anmodning om udbetaling af tilskud til personlig assistance. Du skal bruge dit MitID/NemId.
Ok, jeg er klar
Refusion og Sygedagpenge
63 75 83 00
Egeparken 2A
5240 Odense NØ
Husk altid at bruge Digital Post til personfølsomme oplysninger.
Digital Post
Arbejdsgiverrefusion - for erhverv
Åbningstider for telefonisk henvendelse
Mandag 10.00-14.00
Torsdag 10.00-15.00
Har din medarbejder en varig og betydelig fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse, som gør, at medarbejderen har behov for personlig assistance, kan du som arbejdsgiver få refusion for en del af lønnen til den personlige assistent. Læs mere om personlig assistance hos Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering.
Personlig assistance - søg refusion
Du skal som arbejdsgiver udbetale hele lønnen til den personlige assistent. Herefter kan du søge refusion fra kommunen for en del af lønnen via selvbetjeningsløsningen her på siden.
Når du udfylder selvbetjeningsløsningen, så husk at:
- udfylde alle * markerede felter
- udfylde anmodningen i henhold til bevillingen
- vedhæfte den nødvendige dokumentation, bl.a. assistentens lønsedler