Om Udbud & Kontraktstyring
Udbud og Kontraktstyring varetager koordinering af Odense Kommunes udbud og indkøb og rådgiver hele kommunen i indkøbsspørgsmål.
Arbejdsområder
- Koordination og projektledelse af udbudsprocesser
- Rådgivning om udbud, EU-udbud og indkøb generelt
- Administration af indkøbsaftaler
- Realisering af effektiviseringsgevinster
- Indkøbsstrategi og -politikker
- Udbudsstrategi
- Vedligeholdelse af elektronisk indkøbsportal og e-handel
- Overvågning af leverandørmarkedet
- Styrkelse og koordination af miljøhandleplaner inden for bæredygtige indkøb
- Dialog med brancheorganisationer og erhvervsliv
- Dialog med forvaltningsledelser og decentrale indkøbere
- Udvikling af og indgåelse i indkøbsalliancer (nationalt, regionalt, lokalt)
- Temamøder og uddannelsesaktiviteter for kommunens indkøbsansvarlige
- Undersøgelser og analyser vedrørende kommunens indkøb af varer og tjenesteydelser.