Miljøgodkendelse til affaldsterminal og afgørelse om VVM-pligt, Odense Renovation

Enggade 13, affaldsterminal med centralt affaldssug - miljøgodkendelse og afgørelse om VVM-pligt.

Odense Kommune har givet Odense Renovation miljøgodkendelse af affaldsterminal med centralt affaldssug på Enggade 13, 5000 Odense C.
Godkendelsen/tilladelsen er givet i henhold til miljøbeskyttelseslovens bestemmelser.

Der er desuden truffet screeningsafgørelse om, at projektet ikke er omfattet af krav om miljøvurdering og tilladelse jf. miljøvurderingslovens bestemmelser.

Affaldsterminalen anvendes til et centralt affaldssug, som med vakuum suger affald fra boliger og erhverv samt offentlige affaldsspande i nærliggende områder.

Alle kan få aktindsigt i sagen, herunder de resultater af virksomhedens egenkontrol, som kommunen har liggende.

Der kan klages over afgørelsen. Klagen skal være modtaget senest den 18. oktober 2024 for at blive behandlet.

Nærmere oplysninger vedr. afgørelsen kan fås ved henvendelse til Odense Kommune, Klima- og miljøforvaltningen, Natur og Miljø, Industri og Miljø, Nørregade 36X, 5000 Odense C. Tlf. nr. 4022 9770, eller ahvi@odense.dk.

Miljøgodkendelsen inkl. miljøteknisk redegørelse og vilkår, kan i sin helhed ses her

Godkendelsesbrevet inkl. Klagevejledning kan i sin helhed ses her