Søg om hjælp til forsørgelse

Hvis du allerede har meldt dig ledig i jobcenteret, kan du her søge kontanthjælp og anden økonomisk hjælp.

Trin 1: Kontakt med jobcenteret

For at søge om kontanthjælp eller uddannelseshjælp, skal du melde dig ledig ved at møde personligt op i jobcenteret.

Se her, hvor du skal møde op på din første ledighedsdag

Trin 2: Søg om hjælp til forsørgelse

Når du har meldt dig ledig i jobcentret, er du klar til at søge økonomisk hjælp via vores selvbetjeningsløsning her på siden.

Når vi behandler din ansøgning om økonomisk hjælp, tager vi automatisk stilling til, om du har ret til kontanthjælp, uddannelseshjælp eller selvforsørgelses- og hjemrejseydelse eller overgangsydelse.

Se hvilken dokumentation, du typisk skal have klar, når du søger hjælp til forsørgelse

Se hvilken dokumentation, du skal have klar - alt efter din individuelle situation

Beskæftigelses- og Socialforvaltningen