Spring til indhold

NemSMS

Gå ikke glip af væsentlige informationer eller påmindelser om, at du har en aftale med kommunen. Tilmeld dig NemSMS.

Påmindelser og vigtige informationer på SMS

Påmindelser:

Det er muligt at få en påmindelse på SMS, når du har en aftale med kommunen.
Det kan f.eks. være fra dit barns skoletandpleje eller hvis du går til genoptræning i et af kommunens genoptræningscentre.

 

Vigtige informationer:

Lægger vi trafikken om, eller er der afstemning i din bydel om nye tiltag, så kan du få en SMS fra kommunen.

Løsningen hedder NemSMS og du kan her på siden blive guidet i, hvordan du tilmelder dig.


Sådan tilmelder du dig

  1. Gå til toppen af odense.dk og klik på Digital Post. 
  2. Log på Digital Post med dit NemID/MitID
  3. Under 'Menu' i toppen finder du 'NemSMS-servicebeskeder'
  4. Nu kan du til- eller framelde dig NemSMS. Ved tilmelding skal du sørge for at registrere det rigtige mobilnummer.  

Hvis du er tilmeldt Digital Post og allerede har valgt at modtage besked om ny post via sms, så anvender NemSMS-løsningen det samme mobilnummer til at sende dig servicebeskeder. I så fald skal du blot acceptere vilkårene for NemSMS ved tilmelding. Når du accepterer vilkårene, giver du tilladelse til, at alle offentlige myndigheder, der anvender NemSMS, kan sende dig servicebeskeder.


Hvad hvis jeg får et nyt mobilnummer?

Hvis du skifter mobilnummer, skal du huske at oplyse dit nye nummer til det offentlige, så bl.a. servicebeskeder (NemSMS) og besked om ny post (Digital Post) sendes korrekt til dig. Du er selv ansvarlig for at opdatere dit mobilnummer. Du ændrer dit mobilnummer ved at gøre følgende:

  • Log på Digital Post med dit NemID/MitID
  • Under 'Menu' i toppen finder du 'NemSMS-servicebeskeder' og herunder 'Se, og redigér dit mobilnummer', hvor du kan ændre dit mobilnummer.

NB!

SMS-advis'er om ny post genereres automatisk af den nationale Digital Post-løsning. Dvs. Odense Kommune ikke har indflydelse på, hvad der sendes ud af advis'er. Eventuelle spørgsmål om advis'er skal derfor stilles til den nationale brugersupport.

 

Brug for yderligere support?

Kontakt Digital Posts support, hvis du som borger har brug for hjælp til offentlig Digital Post.


Telefonnummer: 33 98 00 33


Åbningstider:
Hverdage kl. 08:00-20:00
Weekend og helligdage kl. 10:00-16:00

 

Borgmesterforvaltningen