Få navne- og adressebeskyttelse
Med navne- og adressebeskyttelse undgår du, at dit navn og din adresse kan blive givet videre til privatpersoner.
Selvbetjening
-
Få navne- og adressebeskyttelse
Beskyt navne- og adresse
Formular til brug for ansøgning om navne- og adressebeskyttelse
Ok, jeg er klar
Borgerservice i Borgernes Hus
Østre Stationsvej 15
5000 Odense C
Husk altid at bruge Digital Post til personfølsomme oplysninger.
Digital Post
Folkeregister - Adressebeskyttelse - for borgere
Åbningstider for telefonisk henvendelse
Mandag 8.00 - 15.00
Tirsdag 8.00 - 15.00
Onsdag 8.00 - 15.00
Torsdag 8.00 - 17.00
Fredag 8.00 - 13.00
Personlig henvendelse kun ved forudgående tidsbestilling.
Du skal ansøge digitalt om at få registreret navne- og adressebeskyttelse i CPR. Hvis du ikke har mulighed for at betjene dig selv på nettet, kan du få hjælp i Borgerservice. Husk du skal bestille tid.
Det skal du vide om navne- og adressebeskyttelse:
- Beskyttelsen gælder i ét år og er gældende indtil udløbsdatoen, selv om du flytter. Du kan altid forlænge beskyttelsen efter udløb. Du modtager ingen advisering inden beskyttelsen udløber.
- Offentlige myndigheder kan altid få udleveret din adresse.
- Private kreditorer eller andre private kan få udleveret din adresse, hvis de f.eks. kan dokumentere, at du er bagud med betaling, eller hvis det har en retlig interesse.
- Beskyttelsen gælder udelukkende oplysninger fra CPR-registeret.
- Beskyttelsen vil ikke omfatte kontaktadresse, supplerende adresse eller en adresse på et hospital eller lignende.
- Dit navn og din adresse udleveres ikke til lokale vejvisere, og du vil ikke modtage henvendelser i forbindelse med statistiske og videnskabelige undersøgelser.
- Du bør informere dit teleselskab om din navne- og adressebeskyttelse, da det f.eks. kan give problemer, når du skal have oprettet et abonnement.
- Beskyttelsen er ikke gældende hos Post Nord, dette skal du selv sørge for.
Tryk på selvbetjeningslinket herunder for at få navne- og adressebeskyttelse.