Spring til indhold

Giv andre adgang til din digitale postkasse

Du kan give andre adgang til din Digital Post, hvis du selv har svært ved at overskue det digitale. På den måde kan du få hjælp til at administrere din Digital Post uden, at du skal fritages helt.

Du kan selv give adgang til andre, fx et familiemedlem, så vedkommende kan hjælpe dig med at tjekke din Digital Post på borger.dk, i Digital Post-appen, på e-Boks og på mit.dk.
Husk: Den person, du giver adgang, skal selv have Digital Post.

 

Sådan giver du læseadgang

  1. Log ind på Digital Post på borger.dk med dit MitID.
  2. Klik på ’Menu’ og vælg derefter ’Læseadgange’.
  3. Klik på ’Giv andre adgang’ for at oprette en adgang.
  4. Udfyld fornavn, efternavn og cpr-nummer på den person, du ønsker at give adgang til.
    Du kan vælge en dato for, hvornår læseadgangen skal udløbe. Du kan også klikke på feltet ’Adgangen skal aldrig udløbe’.
  5. Afslut ved at klikke på ’Send’.
  6. Du modtager herefter en besked i Digital Post, hvor der står, hvem du har givet adgang til.
  7. Modtageren af læseadgangen får også en besked i Digital Post om, at vedkommende har fået adgang til din post.  

Har du brug for mere information, kan du besøge borger.dk: Læseadgange i Digital Post

 

Sådan får du læse- og skriveadgang til en andens post

Sådan anmoder du om at få adgang på borger.dk – trin 1 ud af 2:

  1. Log ind på Digital Post på borger.dk med dit MitID.
  2. Klik på ’Menu’ og derefter på ’Læse- og skriveadgang’.
  3. Klik på ’Anmod om adgang’ for at oprette en læseadgang eller en læse- og skriveadgang.
  4. Skriv fornavn, efternavn og CPR-nummer på personen, du anmoder om adgang hos.
  5. Vælg, hvornår adgangen skal udløbe, eller klik i feltet ’Adgangen skal aldrig udløbe’.
  6. Afslut ved at klikke på ’Send’.

Trin 2 ud af 2 – Personen skal godkende din anmodning:

 

Under ’Læse- og skriveadgang’ inde i Digital Post kan du se status på din anmodning.
Når personen, du har anmodet om adgang hos, har godkendt din anmodning, får du en besked i Digital Post.
Først da har du adgang til personens Digital Post.

 

Har du brug for yderligere vejledning, kan du besøge borger.dk: Læse- og skriveadgang til Digital Post

 

Oplysningserklæring til borgere, der har fået tildelt læse- og skriveadgang

 

Få hjælp på Borgerservice

Du kan også gå på Borgerservice og bede borgerrådgiverne dér om at hjælpe dig.  

Sender du en anden person til Borgerservice for at få adgang til din digitale post, skal han/hun have en fuldmagt fra dig med.

Find fuldmagtsblanketten til læseadgang her. 

 

Borgmesterforvaltningen