Spring til indhold

Digital hjælp fra Borgerservice

Har du det særligt svært med digitale selvbetjeningsløsninger? Og kan det være udfordrende for dig at skulle bestille tid til hjælp i Borgerservice? Så kan du få hjælp uden tidsbestilling. Læs mere herunder.

Én medarbejder fra Borgerservice rykker ud til 3 forskellige adresser i Odense Kommune for at hjælpe dig. Du kan få hjælp, hvis du har det særligt svært med at bruge de digitale selvbetjeningsløsninger og samtidigt svært med at skulle bestille tid.

 

Du kan få hjælp til følgende:

  • MitID
  • Sundhedskort
  • Melde flytning
  • Adgang eller fritagelse for digital post
  • Hjælp til Udbetaling Danmarks selvbetjeningsløsninger på www.borger.dk – Boligstøtte, ældrecheck og helbredstillæg.

Hvor kan du få hjælp?

Én medarbejder fra Borgerservice står klar til at hjælpe dig uden tidsbestilling på følgende adresser:

 

ferielukket

Borgerservice er ikke til stede på Paraplyen, Indgangen i Dalum og Bolbro Borgerhus i ugerne 28, 29, 30 og 31. Du kan i stedet få hjælp hos Borgerservice i Borgernes Hus. Husk at bestille tid

 

 

 

Cafe Paraplyen, Nørregade 77, 5000 Odense C

 

Mandag – torsdag kl. 10.00 - 12.00 og 12.30 – 15.00 

 

Fredag kl. 10.00 – 13.00 

 

Bemærk den faste månedlige lukkedag, som er sidste onsdag i hver måned. 

 

Bolbro Brugerhus, Stadionvej 50 L – M, 5200 Odense V

 

Onsdag kl. 10 – 12 og 12.30 – 15.00

 

Dalum – Indgangen, Dalumvej 95 B, 5250 Odense SV

 

Tirsdag kl. 10 – 12 og 12.30 - 15.00


Da hjælpen på Café Paraplyen, Bolbro Bruger Hus og Indgangen i Dalum varetages af én medarbejder, kan der forekomme ventetid samt afbud ved sygdom, kurser og ferie.

 

Pas og kørekort i Borgerservice i Borgernes Hus

Borgerservice i Borgernes Hus, Østre Stationsvej 15, 5000 Odense C er forsat det primære sted for borgerservicehjælp. Ekspedition vedr. pas og kørekort foregår udelukkende i Borgernes hus. Det er nødvendigt at bestille tid til både pas og kørekort.


Baggrund for tilbuddet om hjælp uden tidsbestilling

Odense Kommunes Byråd har afsat midler til et pilotprojekt med fokus på borgere med digitale udfordringer. Projektperioden løber fra 1. januar 2023 – 31.december 2024.

By- og Kulturforvaltningen