Opsigelse af almindelig kommunal lejebolig/ældrebolig
Her på siden kan du opsige dit lejemål, hvis du bor til leje i en af Odense Kommunes lejeboliger eller ældreboliger.
Selvbetjening
-
Opsigelse af almindelig lejebolig/ældrebolig
Opsigelse af alm. lejemål
Her kan du opsige dit lejemål.
Ok, jeg er klar
Det her skal du have klar:
• MitID
• Din fraflytningsdato
• Ved fraflytning p.g.a. dødsfald skal du have cpr.nr. på afdøde
Administrationscentret
Nørregade 36
5000 Odense C
65 51 21 21
Husk altid at bruge Digital Post til personfølsomme oplysninger.
Digital Post
Via selvbetjeningslinket her på siden kan du opsige dit lejemål. Blanketten kan kun bruges, hvis du bor i en almindelig lejebolig eller en ældrebolig, hvor Odense Kommune er udlejer.
Opsigelsesvarslet er løbende måned plus 3 måneder til den 1. i en måned.
Hvis du ønsker at udnytte den forudbetalte leje i opsigelsesperioden, skal du kontakte lejemålets administrator. Vær opmærksom på, at den forudbetalte leje kun dækker den rene husleje – lejer skal stadigvæk betale aconto varme m.v. i opsigelsesperioden.
Udnytter du ikke den forudbetalte leje i opsigelsesperioden, vil den blive medtaget i flytteopgørelsen.
I forbindelse med løsningen vil du blive bedt om at logge på med MitID.
Dette skal du have klar:
- Din fraflytningsdato
- Ved fraflytning p.g.a. dødsfald skal du have cpr.nr. på afdøde
Få hjælp til at udfylde skemaet
Hvis du ikke har mulighed for at benytte den digitale løsning er der flere muligheder:
- Du kan møde i Borgerservice på Borgernes Hus og få hjælp.
- Du kan også møde op i INDGANGEN, Dalumvej 95 B og få hjælp
Du skal dog være opmærksom på at e-mail ikke er sikker kommunikation. Hvis du vil give os fortrolige/følsomme oplysninger, så kontakt os direkte og sikkert via Digital Post (Dette kræver at du har MitID).