Hvordan klager jeg over Huslejenævnets afgørelse?
Se hvordan du klager over Huslejenævnets afgørelser.
Selvbetjening
SelvbetjeningsoversigtHuslejenævnet
Nørregade 36
5000 Odense C
65 51 26 60
Husk altid at bruge Digital Post til personfølsomme oplysninger.
Digital Post
Åbningstider for telefonisk henvendelse
Man - Fre 10:00 - 12:00
Medarbejdere:
Lillian Skov Petersen
Rebecca Nordquist Andreasen
Kontonummer:
Nordea, 2206 3495 369691Når huslejenævnet har truffet en afgørelse, er nævnet ude af sagen.
Er du utilfreds med nævnets afgørelse, kan du indbringe den for boligretten inden for en frist på 4 uger. Dette kan du ikke gøre ved at henvende dig til nævnet. Du skal i stedet indgive en stævning til Retten i Odense, Albanigade 28, 5000 Odense C.
Hverken nævnet eller boligretten kan hjælpe parterne med at få sagen indbragt. Ønsker du hjælp til at udfærdige en stævning i overensstemmelse med retsplejelovens regler, kan du søge bistand hos en advokat, lejer- eller udlejerorganisationer eller retshjælpen.
Efterlever din modpart ikke afgørelsen, må du fortsætte sagen i boligretten. Nævnet kan ikke hjælpe dig med at indkræve et evt. tilgodehavende.
Såfremt udlejeren ikke har efterlevet tre eller flere huslejenævnsafgørelser inden for en periode på 2 år, kan dette indberettes til Grundejernes Investeringsfond. Udlejeren kan herefter ved dom frakendes retten til at administrere ejendomme.