Spring til indhold

Huslejenævnet

Huslejenævnet træffer afgørelser i tvister mellem lejere og udlejere.

Selvbetjening

Selvbetjeningsoversigt

Alle kommuner har et huslejenævn, som kan træffe afgørelser i tvister (uenigheder) mellem lejere og udlejere i private udlejningsejendomme.

Bor du til leje i en almen bolig (boligforening), skal du henvende dig til Beboerklagenævnet.

Ændring af telefontider pr. 1. januar 2025

Fra den 1. januar 2025 ændres sekretariatets telefontider til tirsdage og torsdage fra 10-12.

Du er dog altid velkommen til at sende os en mail på hln.bkf@odense.dk, som vil blive besvaret hurtigst muligt. Husk altid at benytte Digital Post til personfølsomme oplysninger.

ferielukket

Sekretariatet holder ferielukket fra 23. december 2024 til og med 2. januar 2025.

 

Hvis du har behov for rådgivning

Da huslejenævnet skal være neutralt, kan nævnet ikke yde rådgivning til den ene eller den anden part i en tvist.
Huslejenævnet kan derfor ikke fortælle dig, hvad der er lovligt eller ulovligt, eller hvordan du skal forholde dig i forhold til de problemer, som du oplever. Vi kan heller ikke hjælpe lejere med at køre en sag mod udlejer eller omvendt.

Vi kan vejlede dig om:

  • Hvilke typer af sager, du kan indbringe for nævnet
  • Hvordan du indbringer en sag for nævnet
  • Praktiske forhold i forbindelse med sagens forløb i nævnet

Hvis du har behov for rådgivning, anbefaler vi, at du kontakter den gratis retshjælp, en udlejer-/lejerforening eller en advokat.

Læs mere om Huslejenævnet her:

 

By- og Kulturforvaltningen