Spring til indhold

Beboerklagenævnet

Beboerklagenævnet træffer afgørelse, hvis der er tvister mellem lejere og udlejere i almene boliger.

Selvbetjening

Selvbetjeningsoversigt

Beboerklagenævnet træffer afgørelse, hvis der er tvister (dvs. uenigheder) mellem lejere og udlejere i almene boliger.


Bor du til leje i en privat bolig, skal du henvende dig til Huslejenævnet.

 

Ændring af telefontider pr. 1. januar 2025

Fra den 1. januar 2025 ændres sekretariatets telefontider til tirsdage og torsdage fra 10-12.

Du er dog altid velkommen til at sende os en mail på bkln.bkf@odense.dk, som vil blive besvaret hurtigst muligt. Husk altid at bruge Digital Post til personfølsomme oplysninger.

ferielukket

Sekretariatet holder ferielukket fra 23. december 2024 til og med 2. januar 2025.

 

Hvis du har behov for rådgivning

Da beboerklagenævnet skal være neutralt, kan nævnet ikke yde rådgivning til den ene eller den anden part i en tvist.

Beboerklagenævnet kan derfor ikke fortælle dig, hvad der er lovligt eller ulovligt, eller hvordan du skal forholde dig i forhold til de problemer, som du oplever. Vi kan heller ikke hjælpe lejere med at køre en sag mod udlejer eller omvendt.

Vi kan vejlede dig om:

  • Hvilke typer af sager, du kan indbringe for nævnet.
  • Hvordan du indbringer en sag for nævnet.
  • Praktiske forhold i forbindelse med sagens forløb i nævnet.

Hvis du har behov for rådgivning, anbefaler vi, at du kontakter den gratis retshjælp, en udlejer-/lejerforening eller en advokat.

Nævnets sekretariat skal dog i forbindelse med sager om overtrædelse af husorden i fornødent omfang hjælpe parterne med at afgive skriftlige udtalelser i sagen.

Se folderen  "Når naboskabet bliver svært".

Læs mere her:

By- og Kulturforvaltningen